«ليه شايفني وحش».. رسالة جديدة لـ عصام صاصا بعد الإفراج عنه | صورة

«ليه شايفني وحش».. رسالة جديدة لـ عصام صاصا بعد الإفراج عنه | صورة

أعرب مطرب المهرجانات، عصام صاصا، عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك» عن حزنه واستيائه ممن شمتوا في محنته خلال الساعات القليلة الماضية، وذلك بعد الإفراج عنه عقب دهسه لأربعيني على الطريق الدائري.

وكتب عصام صاصا عبر حسابه الرسمي على فيسبوك: « كل اللي بيحبوني واللي مبيحبونيش واللي شمتانين في يركزوا في الكلام ده.. طبعا الحمد لله على كل حال وكل اللي يجيبه ربنا خير، بس ليه الناس شايفاني وحش؟ ربنا اللي يعلم انا الموضوع ده أثر في قد ايه».

وأضاف صاصا: «يارب ما حد يتحط في ربع الموقف اللي انا فيه، ربنا يرحم الراجل اللي انا شايل ذنبوا وشكله مبيفارقش عيني من ساعة اللي حصل ويصبر أهله، بس في حاجات محدش يعرفها لازم اطلع اوضحها بس انا مش قادر احكي حاجه دلوقتي من التعب اللي انا فيه».

عصام صاصا

الإفراج عن عصام صاصا

والجدير بالذكر، أن عصام صاصا غادر قسم شرطة الطالبية، عقب انتهائه من إجراءات إخلاء سبيله ودفعه 30 ألف جنيه كفالة مالية، أمس الاثنين، وذلك عقب وصوله من مصلحة الطب الشرعي، لأخذ عينة دم وبول لإجراء تحليل المخدرات وبيان تعاطيه مواد مخدرة أو مسكرة وقت وقوع الحادث، مما تسبب في قتل أربعيني عن طريق الخطأ.

تفاصيل حادث مطرب المهرجانات عصام صاصا

كان اللواء محمد الشرقاوي مدير الإدارة العامة لمباحث الجيزة، تلقى إخطارًا من المقدم أحمد فاروق رئيس مباحث قسم شرطة الطالبية، بورود إشارة من إدارة شرطة النجدة بوقوع حادث مروري ووجود متوفي أعلى الطريق الدائري المنيب قبل نزلة المريوطية نطاق القسم، لتنتقل قوة أمنية إلى مكان البلاغ تحت إشراف العقيد سامح بدوي مفتش مباحث فرقة الطالبية والعمرانية، وبالفحص والمعاينة تبين أنه حال سير مطرب المهرجانات عصام صاصا أعلى الطريق المشار إليه قادمًا من حفل، تفاجأ برجل أربعيني العمر، حاول مفاداته لكنه لم يتمكن من فعل ذلك مما أسفر عن مصرعه في الحال متأثرًا بجراحه بكسور وكدمات بالجسم.

اقرأ أيضاً«دفع 30 ألف وحلل مخدرات».. عصام صاصا يغادر قسم شرطة الطالبية

بسيارة الترحيلات.. نقل عصام صاصا من الطب الشرعي لـ قسم الطالبية

بعد إخلاء سبيله.. اصطحاب عصام صاصا إلى الطب الشرعي لإجراء تحليل المخدرات

المصدر: وكالات