اتجوزت 3 مرات.. رانيا يوسف أكره فستان الفرح وتقاليد الأفراح

اتجوزت 3 مرات.. رانيا يوسف أكره فستان الفرح وتقاليد الأفراح

رانيا يوسف.. كشفت الفنانة رانيا يوسف، دخولها في قصة حب جديدة الفترة الحالية، خلال لقائها ببرنامج «الستات مايعرفوش يكدبوا» على قناة «CBC»، الذي تقدمه الإعلاميتان إيمان عزالدين، ومنى عبد الغني.

رانيا يوسف بقصة حب

وقالت رانيا يوسف عن حبيبها الجديد: «الآن احنا في حالة إعجاب متبادل، وهو متواضع جدًا مكافح جدًا، بحترمه جدًا، وهو مطلق، وله ابن، وهو صديق كويس لطليقته، وهو أكبر مني بأربع سنوات، فأنا لا أؤمن بفرق السن».

مواصفات شريك العمر

وبسؤالها عن المواصفات التي ترفضها في الرجل الذي سترتبط به، قالت «أرفض البخل في الرجل لأنه يعني البخل في الوقت، المسئولية، العواطف والماديات وأرفض الرجل الذي يهتم بالمظاهر الخادعة.

وعن تفاصيل حفل الزفاف، قالت: «لا مش هاعمل فرح، انا بكره فساتين الفرح، وبكره كل تقاليد الأفراح».

وبسؤالها عن موضوع تطرق له البرنامج بشأن البحث عن ماضي الشريك، وهل تبحث رانيا يوسف، عن ماضي شريكها، قالت: «إحنا قافلين باب السؤال على شريك الماضي».

رانيا يوسف ببرنامج الستات مايعرفوش يكدبوا

رانيا يوسف بشتغل مع مخرجين شايفني ست شكلها حلو

وفي السياق ذاته تحدثت رانيا يوسف عن تعاونها مع مختلف أنواع المخرجين، وقالت خلال ورشة توجيه الممثل بـ مهرجان أسوان الدولي لأفلام المرأة: لما بيجيلي أني أعمل أوديشين مش بتكسف وبروح عادي أعمل، وأنا لقيت أني بنجح أكتر لما بشتغل مع المخرج اللي مش شايف شكلي زي الأستاذ محمد ياسين، وأحسن أدواري كانت معاه، والمخرجين اللي شايفين اللي جوا مش الشكل الخارجي بس، قليلين أوي، وعشان كدة للأسف معظم شغلي طول الوقت مع مخرج شايفني ست شكلها حلو من وجهة نظره.

وبسؤالها عن الانتقادات الخاصة لها في بعض الأحيان بشأن إطلالتها الجريئة، قالت رانيا يوسف:«مش بسمع لأي انتقادات عن لبسي، ده ذوقي وهفضل كده ومش هتغير عشان حد».

elaosboa35902
الفنانة رانيا يوسف

آخر أعمال رانيا يوسف

مسلسل بقينا اتنين كان آخر عمل للفنانة رانيا يوسف، وعرض المسلسل في ماراثون رمضان 2024، وهو بطولة كل من رانيا يوسف، وشريف منير إلى جانب عدد من نجوم الفن.

«ده ذوقي وهفضل كده».. رانيا يوسف ترد على منتقدي إطلالتها الجريئة

بعد مسلسل «وبقينا اتنين».. رانيا يوسف في ضيافة جاسمين طه على dmc «صور»

إطلالة رانيا يوسف في مهرجان أسوان لسينما المرأة (صور)

المصدر: وكالات