زوجة عصام صاصا: زوجي مش هيسيب أهل المتوفي.. ومقعدتش مع حد يحفظني

زوجة عصام صاصا: زوجي مش هيسيب أهل المتوفي.. ومقعدتش مع حد يحفظني

صرحت جهاد ماهر زوجة مؤدي المهرجانات الشهير عصام صاصا أنها تظهر في الفيديوهات وعلىا لسوشيال ميديا من أجل إيضاح الحقيقة، لافتة أن زوجها لن يترك أسرة المتوفي، وسيتكفل بكافة مطالبهم.

ونشرت جهاد ماهر عبر صفحتها الرسمية بموقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام” صورة على طريقة القصص، وعلقت عليها قائلة: “أنا أسفة لو كلامي مش مترتب كويس وبكلم بعفوية لأن أنا بحكي الحقيقة.. مقعدتش مع محامي أو إعلامي يحفظني أنا طالعة برد على كل كلمة اتقالت في حق عصام بي الإثبات عشان القصة تبقى واضحة قدام الناس متبقوش سمعتو من طرف واحد”.

وأضافت جهاد: “لازم تسمعوا من الطرفين.. إحنا واثقين في ربنا وفي القضاء وإحنا مش هنسيب أهل المتوفي.. وربنا يقدر عصام ويحاول يبقى مخليهم مش محتاجين أي حاجة”.

وتابعت جهاد ماهر: “أنا عارفة ومتأكدة أن الأستاذ المحترم هيقص كلام من كلامي ويحاول ياخد الكلام في سكة تانية.. بس أنا عارفة ومتأكدة برضه أن الفيديوهات الناس هتحفظها وهتنزلها وكلام هينزل كامل مش هيتقص منه حاجة.. واللي هيقص كلام هيبقى بيعمل شو”.

2024%5C5%5C15%5CCapture%D8%AA%D8%AA%D9%84%D8%A7 2749 104341

مستجدات قضية حادث عصام صاصا

قال المحامي علي فايز محامي أسرة ضحية عصام صاصا أن أسرة المجني عليه لم توافق على الصلح حتى الآن.

وأضاف المحامي في لايف موقع بصراحة أن مطرب المهرجانات عصام صاصا تواصل معه وقال له انا مستعد لأي حاجة انا المهم عندي أراضي الناس  لاني أنا اتيمت وعندي 9 شهور فأنا حاسس بيهم.

وتابع المحامي أنا تأثرت برسالة اعتذار عصام صاصا، مضيفا، ومن أجل ذلك بحاول أقنع أسرة المجني عليه. 

وقال المحامي علي فايز محامي المجني عليه أنه على أتم استعداد لاقناع اهالي احمد مفتاح للتنازل والصلح مقابل الحصول على الدية الشرعية وهذا أقل ما يمكن تقديمه لابناء المتوفى الى رحمة مولاه “.

فهم لايريدون مال لان لا شيء يعوض فقدان ابنهم اما الديه فيمكن قبولها وهي أمر شرعي راسخ ومعروف “ وهي تقدر بمائة من الجمال أو 200 من البقر أو ألف درهم من الذهب او يعادلهم من العملة المحلية .

المصدر : وكالات