طارق فؤاد عن تحول مدحت صالح من مقرئ لمغني: «كده كده كان هيغني»

طارق فؤاد عن تحول مدحت صالح من مقرئ لمغني: «كده كده كان هيغني»

علّق المطرب طارق فؤاد، على النصيحة التي أسداها للفنان مدحت صالح عندما أخبره بأنه يتمنى أن يتحول من مقرئ إلى مغني.

وقال فؤاد في حواره مع الإعلامية بسمة وهبة مقدمة برنامج «العرافة»، على قناتي المحور والنهار: “جالي عشان أقوله الكلمة اللي هتريحه، كده كده كان هيغني، قلت له اوعى تقرأ قرآن وأنت دماغك في حتة تاني خالص”.

وتابع المطرب: “قلت له القرآن عايز تدريب وفهم وحب، هو كان حابب يغني، ولم أكن سببا في تحوله من مقرئ إلى مطرب، جالي في توقيت كان شبه مشوش وكنت سبقته مع عماد عبد الحليم في المعهد العالي للموسيقى العربية، وكنا سابقينه في المدرسة وكان بيقرأ قرآن.. كده كده كان هيغني بيا أو من غيره”.

كما ردّ المطرب طارق فؤاد، على ما أثير حول غضبه من المطرب مدحت صالح بدعوى أنه لم يدعمه بعد الشهرة وأنه غيران من نجاحه بعد تفوق مدحت صالح عليه.

وتابع فؤاد: مدحت من أحب الأصوات إلى قلبي، محدش بينافسني خالص غيري، أنا في حتة تانية لوحدي، هو معروف وله أعمال أكتر مني بكتير، وده ميقللش مني، أنا بتبسط جدا.

وتابع المطرب: ببقى في منتهى السعادة لما بسمع مدحت، أنا عامله أحلى لحن، لكن لما كان في برنامج أنغام قلب الحقائق وقالها كنا في المدرسة مع عماد عبد الحليم رحمه الله، وفي آخر البرنامج سألته أنغام عني، فقالها آه كان معانا.. لكن الحقيقة مدحت هو اللي كان معانا لأن عماد كان بيعدي عليّ كل يوم الصبح.. معرفش نيته ايه.

اقرأ أيضاًبسمة وهبة تصدم حورية فرغلي: «مامتك كانت بتشرب سجاير وأنتي في العمليات ومنزلتش معاكي»

عيب يا مدام.. ليلى عبد اللطيف تحرج بسمة وهبة في «العرافة» (فيديو)

بسمة وهبة تعلق على اعتذار مخرج فيلم Voy voy voy للصحفيين «فيديو»

المصدر: وكالات