اتعرضت لتنمر في طفولتى».. أحمد مالك يكشف أسرار شخصية لأول مرة

اتعرضت لتنمر في طفولتى».. أحمد مالك يكشف أسرار شخصية لأول مرة

كشف الفنان الشاب أحمد مالك عن أسرار حياته الشخصية  لأول مرة

دايمًا كنت بحس في طفولتي أني مش قوي بدنيًا وبحس بخذلان من هيئتي وشكلي.. وتعرضت للتنمر في مراهقتي المبكرة وكنت بتكسف جدًا وطول الوقت عايز استخبى

وأوضح أحمد مالك، أنه عانى عدم الثقة في النفس أثناء فترة طفولته، مؤكدًا أن الأمر استمر معه خلال فترة المراهقة وتحول إلى تعرضه للتنمر بسبب زيادة وزنه قائلاً:« في طفولتي كنت خجول وعندي فضول كبير جدا ومكانش عندي ثقة في النفس.. لإني كنت طفل مليان وحاسس إني مش قوي بدنيًا ودايمًا عندي خجل من شكلي».

وتابع قائلا:« وفي مراهقتي المبكرة تعرضت للتنمر.. وده تغير لما قررت أعمل ثورة على نفسي وعلى الجو المحيط.. وفي سن 17 سنة بدأت أمثل والناس تعرفني شوية فتغيرت شخصيتي للعكس».

وعن أصعب المواقف التي تعرض لها وأثّرت عليه، أكد أحمد مالك أن انفصال والديه هو أكثر المواقف الصعبة التي تعرض لها قائلاً:«أنا من عائلة متوسطة كويسة معيشياً والدي وأمي زي أهالي كتير انفصلوا وأنا مراهق وأنا عندي 16 سنة والانفصال مكنش مسالم».

وأضاف:«كان حدث ثقيل حاولت أتعامل معاه وكان عندي غضب كنت تايه وعايز أهرب والقدر خلاني مع والدتي هي ست بيت، وكان فيه مشكلة هنصرف منين كنت بلوم والدي في البداية لكن مع تقدم العمر فهمت إن أهلي بني آدمين.. والحمد لله العلاقة دلوقتي كويسة مع والدي ووالدتي، وكل حاجة في حياتي ووجودي مع إخواتي يشعرني بالأمان».

كما كشف أحمد مالك أيضًا عن كواليس دخوله عالم الفن قائلاً:«أول مرة وقفت قدام كاميرا كنت 8 سنين في إعلان مكرونة، وكانت المكرونة نية عشان يبقى شكلها حلو ولازم أكلها وكنت عايز ارجعها بس مينفعش عشان فيه تصوير كنت مبسوط زي فيلم بحب السيما».

المصدر : وكالات